Project: Zoektocht naar het ideale leernetwerk

Wat zijn succesfactoren bij het vormgeven en faciliteren van netwerkleren op pabo's? Vier pabo's en het Welten-instituut doen drie jaar lang onderzoek naar 'Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training'. Volg hier hun zoektocht naar het ideale leernetwerk. 

In april 2019 gaan de pabo's binnen Radiant-onderzoek zichtlijn 1 'toekomstgericht onderwijs' van start met het door NRO gefinancierde project 'Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training'. Iselinge Hogeschool, de Marnix Academie, Hogeschool iPabo en Thomas More Hogeschool gaan samen met het Welten-instituut drie jaar lang onderzoek doen naar wat nu succesfactoren zijn als het gaat om het vormgeven en faciliteren van netwerkleren op pabo's. Doel is de betrokkenheid van studenten te vergroten en er daarmee voor te zorgen dat studenten zich op hun plek voelen, zich eigenaar voelen van hun studieloopbaan en met meer succes hun studie doorlopen. 

Foto: Startbijeenkomst van het onderzoek op 10 maart 2019. 
Projectgroep bestaat uit: Rosanne Hebing, Emmy Vrieling, Josje van de Linden, Stefan Robbers, Jolanda de Putter, Lennard de Roo, Patrick Sins, Saskia Brand en Mieke Biesemaat.

Terug naar lijst