Project: Zoektocht naar het ideale leernetwerk

Wat zijn succesfactoren bij het vormgeven en faciliteren van netwerkleren op pabo's? Vier pabo's en het Welten-instituut doen drie jaar lang onderzoek naar 'Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training'.

In april 2019 zijn de pabo's binnen Radiant-onderzoek zichtlijn 1 'toekomstgericht onderwijs' van start gegaan met het door NRO gefinancierde project 'Student welfare through involvement and networked learning in primary teacher training'. Iselinge Hogeschool, de Marnix Academie, Hogeschool iPabo en Thomas More Hogeschool verrichten samen met de Open Universiteit drie jaar lang onderzoek naar wat succesfactoren zijn als het gaat om het vormgeven en faciliteren van netwerkleren op pabo's. Doel is de betrokkenheid van studenten te vergroten en er daarmee voor te zorgen dat studenten zich op hun plek voelen, zich eigenaar voelen van hun studieloopbaan en met meer succes hun studie doorlopen. 

De projectgroep bestaat uit Emmy Vrieling, Rosanne Hebing, Anna Hotze, Nicky de Vries, Jolanda de Putter, Patrick Sins en Marjan Vermeulen

Terug naar lijst